CD-ACTION nr 129 – Wrzesień…

CD-ACTION nr 129 – Wrzesień 2006 roku
Wtedy dokonała się kolejna kolaboracja między polskim czasopismem a talentem American McGee designerem takich gier jak Quake oraz Doom. Fundując nam oficjalną Polską premierę BAD DAY L.A na łamach gazety za jedyne 15,90zł wraz z tipsoMANIAKIEM.

Tutaj poprzedni wpis na temat współpracy wydanego w Polsce gry Scrapland. A dzisiaj na tapet biorę drugi projekt, który nie osiągnął kasowego sukcesu i w oczach recenzentów był, totalną, porażką ze średnią ocen 3/10 … Takie było zdanie poważnych recenzentów, zdanie graczy było naprzeciwległym biegunie, dając ocenę 7/10 przy której sam bym optował.

BAD DAY L.A było niczym innym jak ordynarną parodią amerykańskiego społeczeństwa.
Główny bohater był afroamerykańskim chamem, żulem zaczepiającym ludzi na autostradzie ,którego poznajemy kiedy zaczyna srać na środku ulicy by zrobić na złość uczestnikom korku. Wtedy jest świadkiem katastrofy samolotu przejętego przez terrorystów … fajne to były czasy, dzisiaj zjedliby wydawcę i producenta za takie akcje.

Wszystkie wydarzenia w grze przedstawiają lęki oraz strachy amerykanów. Zaczynamy od ataku terrorystycznego z bronią biologiczną, następnie przechodzimy przez tsunami dalej trzęsienie ziemi na ataku zombie kończąc.
I myślę że właśnie to wywołało fale krytyki u recenzentów którzy skreślili ten produkt jako kaszane opierająca się na kontrowersji.
Ale to irracjonalna fabuła, przeplatana chamskimi wulgarnymi dowcipami i groteskowymi sytuacjami bez żadnej cenzury z ogromną dawką brutalności, sprawiała że było coś hipnotyzującego w tej grze.

Nie były to cringowe żarty które skręcają nas w środku, a całkiem rozsądnie poprowadzone. Kopanie noworodka by wydostać go z gruzowiska, przecież nie chcecie sobie utrudniać segmentu platformowego nosząc spowalniającego kaszojada na rękach. Czy przeprowadzenie resuscytacji na emerycie, przy pomocy guzika spacji, która odpowiada … za to co w większości grach.
Dostaliśmy elementy edukacyjne, kiedy trafiamy do szkoły w której jest problem z narkotykami, i protestujący rodzice na dyrekcje szkoły, blokują nam przejście prosząc byśmy rozwiązali problem wychowawczy dzieci przy użycia klawisza myszki M1 w której trzymamy łom. Wyobrażacie sobie dzisiaj grę, w której można uderzyć dziecko, a nawet trzeba? Brzmi to infantylnie ale przeprowadzone jest to na tyle ironicznie że efekt jest zadowalający.

To w czym się zakochałem na tamte lata to filmy, przerywników filmowych jest sporo, wszystkie genialnie wykonane dzięki inspiracji developera studiami animacji – był to element na który zawsze kładł największy nacisk i prawdopodobnie też budżet. Nawet dzisiaj oglądanie ich sprawia mi przyjemność.

Nie był to produkt bardzo dobry bo targetem wydawniczym były kioski a nie półki sklepowe z etykietą 99,99zł. Dlatego zasługuje na przymrużenie oka na niedoskonałości w postaci wtórnej rozgrywki.
Biegamy po otwartych lokacjach, z wieloma eastereggami, zbierając proste zlecenia będące gagami których wykonanie otwiera dalszą część mapy. Zadania oczywiście idź naciśnij, zbierz, zabij , porozmawiaj – i tak do samego końca z małym przeplotem shootera na szynach i walk z bossami. Nie jest to ambitny gameplay – ale nie jest tragiczny, gra jest na tyle krótka że nie zdąż się znudzić. Każdy poziom odblokowywuje nam nowego kompana który pomoże nam walczyć z przeciwnikami. Od meksykanina który nieponimaju, po irytującą blondynkę, na generale bez dłoni kończąc. Dodatkowym elementem są „skille” które dostajemy wraz z rozwojem historii, i mają one pomóc przy większych hordach wrogów.

Data premiery: 08.2006
Ocena GryOnline: 70/100
Ocena Graczy:74/100
Ocena Graczy Metacritic: 70/100
Średnia ocena Metacritic: 28/100
IGN: 27/100
PC Gamer 20/100
GameSpot 30/100

A wy graliście za dzieciaka ( ͡º ͜ʖ͡º) Fajne było czy jestem debil i recenzenci mieli racje, kaszana 2/10? Chętnie dowiem się w komentarzu.

Chcesz być wołany? Zostaw plusa w tym wpisie lub zaobserwuj tag
Nie chcesz powiadomień? Daj na czarnoliste – #gryzgazetek.

pokaż spoiler #gimbynieznajo #gry #retrogaming #staregry #nostalgia #pcmasterrace #100oldgamechallange