Chciałbym uprzejmie zwrócić…

Chciałbym uprzejmie zwrócić uwagę na fakt, że z technicznego punktu widzenia ten nadchodzący potworek od R* to remake a nie remaster. Taki sam jak remake Mafii. Zapraszam do dyskusji (ʘ‿ʘ)

Jakiś minimalny fragment zasobów gry został przeniesiony bezpośrednio, tj 1:1, z trzech wersji zakurzonego silnika RenderWare na któregoś builda UE4 (o dziwo nie na RAGE, pewnie nawet R* nie traktuje tego zbyt poważnie). Reszta zawartości musiała zostać zebrana i przejść odpowiedni pipeline, żeby w ogóle się w UE4 znaleźć. Weźmy najprostsze, czyli assety: każdy widzi, że modele (albo po prostu: prezentowany nam ich fragment) zostały przerobione choćby pod względem siatek, czy parówkowych palców. Skoro modele został przerobione, to i ich mapowania tekstur (UV) musiały zostać zmienione, a skoro tak, to teksturowanie musiało się odbyć od nowa, itd, itd. To samo tyczyło się ton animacji – a przeniesienie tego na unreala musiało zająć jeszcze więcej czasu niż przebudowa miasta. Jeśli już nadążacie i domyślacie się do czego zmierzam:
Przejść tę samą drogę, którą przechodzi na co dzień każdy dev UE4 i wydać taki kawał gówna, to trzeba być studiem specjalnej troski. Byliby też największymi w świecie dzbanami, jeżeli by dopasowywali przerobione modele do starych UV. Przepaliliby w ten sposób mnóstwo czasu, dlatego obstawiam, że wszystko było robione od nowa. A jeżeli tak było, to oznacza, że poziom zmarnowanego potencjału będzie znacznie wyższy niż rodzimy cymbergaj.

Dlatego właśnie wymagania są z kosmosu xd dla gry wyglądającej jak hołd dla papieża #pdk xd – najmniejsze gówno, z kilkoma współczesnymi ficzerami w UE4 z automatu oznacza build o takich i siakich wymaganiach sprzętowych, więc temu się akurat nie dziwcie – a to nowoczesny pixel shading, a to lepsza teselacja, a to wyjebany system oświetlenia, rtx, itd.
Poza tym wypuszczenie tego w takiej formie na UE4, przechodząc pipeline assetów od nowa, to potwarz dla możliwości silnika i ewidentne zamiłowanie devów do mobilek. A dla R* możliwość gwałtu na naiwniakach.

Z chęcią wejdę w dyskusję techniczną, bo miałem wieloletnią styczność z poruszanymi tu rzeczami. Zapraszam do rozmowy!

#gta #gry #gamedev