Hej wykopki, Niestety…

Hej wykopki,

Niestety nadszedł ten moment i wrzucam na wykop ostatni wpis dotyczący silnika CLUSEK. Niektórzy pewnie kojarzą moje wpisy, bo miesiąc w miesiąc wrzucałem postępy w pracy nad moim silnikiem, ale to już mój ostatni wpis tutaj. Ci którzy nie kojarzą to zapraszam do tagu #clusek, który ma już kilka wpisów.

Zanim przejdę do podsumowania i co dalej, to krótki opis co dodałem do ostatniej wersji:
* Modele, tekstury oraz materiały dla kamienii;
* Dodano kamienie na mapie;
* Przebudowano algorytm sterowania pojazdem;
* Zmieniono parametry fizyki na jeszcze bardziej realistyczne;
* Poprawiono wyliczanie tangenta dla terenu w celu poprawy oświetlenia.

No i to tyle. Mało, ale nie bez powodu. Zacząłem ostatnio grzebać w Vulkanie i zastanawiam się nad napisaniem nowego silnika, ponieważ ten używa DirectX 11. Byłby to nowy silnik, który by poprawił architekturę CLUSKA, jego błędy oraz działałby jeszcze wydajniej oraz miałby elementy, których nie da się tutaj wprowadzić. Jakie? Myślałem o napisaniu silnika na Vulkanie z hardwerowym RayTracingiem na Linuxa oraz Windowsa. Dlatego ten release jest tak skromny, ponieważ zgłębiałem tajniki Vulkana oraz RayTracing. Muszę przyznać, że to ciężki temat i zrobienie go dobrze to może być masakra, ale myślałem, żeby spróbować i zrobić coś… bardziej przyszłościowego. Oczywiście jak was to ciekawi to mogę się dzielić postępami prac z tego nowego (jeszcze nienazwanego) silnika oraz algorytmami jakie zaimplementowałem. Co z tego wyjdzie? Zobaczymy, bo może mnie to równie dobrze przerosnąć, bo przyznam szczerze, że synchronizacja w Vulkanie to hardcorowy temat i trzeba na prawdę dużo czasu na niego poświęcić i eksperymentów w wolnym czasie, żeby ją w pełni zrozumieć i nie zrobić tego źle, bo inaczej silnik będzie chodził źle (co widać po wielu komercyjnych silnikach, które na Vulkanie działają gorzej, niż na DirectX 11).

Chciałbym jednak to zrobić dobrze, a nie jako tako, bo to bez sensu. Obawiam się najbardziej modeli i tekstu, a raczej ich braku, bo nie jestem grafikiem i nawet jak silnik będzie w stanie generować niezły obraz to raczej Cornell Box nikogo nie porwie. No, ale nie będę zatrudniał grafika do projektu open-source, bo to bez sens tracić tyle kasy na hobby jakim jest programowanie po godzinach. Także trochę patowa sytuacja, ale takie życie projektów niekomercyjnych (╥﹏╥).

Także tyle. Jak was to interesujcie to dajcie plusika, a będę wiedział, że kogoś interesuje kontynuacja silnika oraz implementacje algorytmów do takiego silnika.

Link do kodu CLUSKA

#programowanie #gamedev #gry #directx #grafikakomputerowa #physx #clusek